Loading…

Kom og hvil dere litt

I dag preket jeg over temaet: Kom og hvil dere litt.

Jeg startet med sangen :Ute på bryggekanten stille satt vesle Knut.Agnet forsiktig kroken , før han dro snøret ut. Pluttselig var det noe, fryktelig tungt å dra.Det var en gammel støvel, tåen var revet av.

Jeg ser for meg vesle Knut som søker stillheten på bryggekanten, og første kast etter hvilen innbrakte ikke den store fangsten, men jeg kan forestille meg at han gav ikke opp.Han hadde det stilt og fint på bryggekanten, og gjorde seg klar til kast nummer 2.

Jeg tror Jesus vil ha oss i stillhet og hvile av og til. I Markus kap.6 og fra vers 30-30 kan vi lese hva Jesus sier:"Kom til et øde sted-hvor vi kan være for oss selv, og hvil dere litt." Jeg nevnte også Marta og Maria. Jesus elsker begge, men denne dagen uttrykker Jesus begeistring overfor den stilling Maria har valgt, ved Jesu sine føtter.

I hverdagens kav og mas tror jeg det er viktig for oss å ta tid til stillhet hos Jesus, slik at han kan få tale inn i våre liv, og ikke minst der vi kan lytte og ta imot Jesu sin store kjærlighet til oss.

I Markus kap.6 står det "hvil dere litt", og med rette for menneskene kom for å oppsøke Jesus og hans disipler. Det står i fortsettelsen av dette verset at Jesus fik medynk med folket. Det vil si at etter hvilen begynte arbeidet for fult igjen for Jesus og hans disipler. I samme kapitelet kan vi lese at Jesus sier til sine disipler"Dere skal gi dem mat" Her var det en folkemengde på mellom 5 og 10 tusen, som skulle bli mettet av noen brød og noen fisk.Kanskje uten den lille hvilen ville de ikke maktet å stå i denne arbeidsoppgaven!

Mitt budskap er: Hvil dere litt, og deretter gå så sterk vi er i Herren for å fullføre vårt oppdrag. Gå ut i all verden og forkynn evangeliet ..... Matteus kap.28.vers 19-20.

Det er viktig å vite at det er Jesus som frelser, men vi får tjene med det vi har fått av Herren. .

La oss ta tid til å hvile litt på Guds fang.

Kontakt oss

Semsveien 122
3140 Nøtterøy

Pastor: Bjarne Stensheim
Tlf. +47 40873058
E-post: post@pinsekirkenbetel.no

Støtte Økonomisk

Kontonr: 2470.07.10757 

Vipps penger til nummer: 11557 (Last ned Vipps til iOS, Android, Windows)