Loading…

Å være entusiastisk er ikke en ungdomsgreie, men en Jesus-greie!

Thomas Neteland, ungdomsleder i Sentrumkirken Sandnes, skriver i siste Korsets seier" Å være entusiastisk er ikke en ungdomsgreie, men en Jesus-greie!"

Etter å ha lest dette stykket "Født sånn eller blitt sånn" begynte jeg å reflektere litt over mitt liv. Hvordan står det til med begeistringen over at Jesus har flyttet inn i hjertet mitt? Kan jeg glede meg over nyheter om at flere tusener tar imot Jesus hver dag rundt omkring i verden, eller blir det også bare en liten fotnote"det er nå bra"

 

Jeg må være ærlig når jeg sier at etter at jeg valgte Jesus som 12 åring, var de første årene mere entusiastisk enn jeg opplever meg nå. Da som 12 åring var jeg veldig opptatt av at de rundt meg fikk høre om Jesus, men nå i en alder over 60 har jeg blitt mere forsiktig. Ord som overbærenhet, tolleranse og respekt har fått stor innflytelse, men kanskje det å være entusiastisk betyr å ha livet med Jesus mitt i hverdagen! Vi er forskjellig og noen får dårlig samvittighet om en ikke får vitne om Jesus, mens andre opplever det positivt om en kan få en prat med nabo ,en turgåer uten at Jesus blir nevnt. Kjenn deg fri til å være den du er i Jesus!

Jeg tror også at som ny omvendt ble det nedlagt en glød om at andre må få oppleve det samme som meg.Betyr det at jeg som godt voksen i dag ikke kan ha den samme glød? Svaret er nei!! Jeg opplever at gløden opptennes der Guds folk møtes, og der mennesker tar imot Jesus.

I sommer var jeg på sommerstevnet på Hedemarkstoppen, og jeg ble begeistret  av å se at alle aldre var representert. Det å se barn og ungdom og eldre ble for meg en rik opplevelse. Jeg opplevde å se disippelskap i praksis. De unge slippes til, og de eldre løfter de fram. Det var kjemeflott undervisning, seminarer og flott lovsang.Det ble gjordt mange viktige beslutninger til kall og utrustning.

Kanskje Thomas Neteland har rett når han skriver:" Å være entusiastisk er ikke en ungdomsgreie. Det er heller ikke en greie for spesielle kirker eller kulturer. Å være entusiastisk er en Jesus-greie.Intro-eller ekstrovert,gammel eller ung,pinsevenn eller ei-kanskje trenger du igjen å eksponeres for Jesu lidenskapelige kjærlighet å la Han få skape i deg en lidenskapelig karakter?"

Jeg kjenner i allefall på at en fullstendig overgivelse til Jesus må til i mitt liv, for da tror jeg Den Hellige Ånd vil utruste meg til de oppgavene som ligger framfor meg. Jeg ønsker at jeg kan stå å heie på de som er på min egen alder , og ikke minst de neste generasjonene. Jeg har et ønske for Guds forsamling at vi må bli begeistret for Jesus! Glad i Jesus , og glad i mennesker vi møter på vår vandring.

Kontakt oss

Semsveien 122
3140 Nøtterøy

Pastor: Bjarne Stensheim
Tlf. +47 40873058
E-post: post@pinsekirkenbetel.no

Støtte Økonomisk

Kontonr: 2470.07.10757 

Vipps penger til nummer: 11557 (Last ned Vipps til iOS, Android, Windows)